Bratislava Hlavná stanica. Pred pokladňami dlhé rady ľudí. Niektorí chcú kúpiť lístok a ponáhľajú sa, niektorí chcú kúpiť lístok na cestu až o týždeň, niektorí chcú kúpený lístok vrátiť späť, lebo buď nemajú k zmeškaným vlakom prípoj alebo si cestovanie za takýchto podmienok rozmysleli. A práve tu vidím veľký nedostatok.
Pracovníčky za okienkom vypisujú vytlačené formuláre ručne, ručne /na kalkulačkách/ prepočítavajú vrátenú sumu a keď sa náhodou ešte k tomu pomýlia, trvá celý proces aj dvadsať minút. Dvadsať minút trvá vybavenie jedného necestujúceho zákazníka. A tí, čo cestujú, čakajú...
Čo tak vybaviť pracovníčky programom, ktorý rýchlejšie a ľahšie vypočíta a vytlačí príslušný formulár?
Čo tak spraviť jedno okienko nie na rýchle vybavenie cestujúcich, ale na vybavenie tých, čo necestujú hneď a tie ostatné nechať tým, čo sa ponáhľajú? Lebo keď sa postavíte do rady za dvoch ľudí, ktorí cestujú až o týždeň do zahraničia a hľadajú si vhodnú a lacnú trasu /čo je síce v poriadku/, ale vybavenie trvá trikrát tak dlho ako vybavenie bežného lístku, to aby ste chodili na stanicu aspoň pol hodinu pred odchodom vlaku. A keď cestujete častejšie, nie vždy sa to dá.
To bolo len také malé povzdychnutie, aj keď už som tri hodiny doma.