reklama

Mám dva a viem čo chcem!

Dva roky - už nie bábätká, ešte nie deti. Ťažké a krásne zároveň. Vek, ktorý by som zvládnuteľnosťou smelo prirovnala k puberte. Príjemné ráno, slnko svieti, vstávame. Lucka otvorí očká, milo sa usmeje, trošku sa pomazlíme. ,,Poď," vravím ,,ideme sa vycikať." ,,Nie!" ozve sa z postieľky. No dobre, veď aj ponaháňať a poblázniť sa treba. A tak trošku šantíme. Je príjemné ráno, vonku svieti slnko. ,,Luci, obliekame sa," volám s úsmevom. ,,Nie!" znovu tá istá pesnička. Ďalšiu naháňačku v rámci pozitívneho myslenia beriem ako rozcvičku tela aj duše.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ešteže raňajky nám chutili. ,,Tak a umyť ruky, zúbky ..." ,,Nie, ja sama!" A tak sa znova prezliekame, ďalšia naháňačka, veď je pekné ráno a slnko stále svieti /len ja som nejaká spotená, zišla by sa sprcha/.

,,Luci, trošku sa pohraj, niečo spravím a pôjdeme von." - ,,Nie, teraz von."- ,,Len chvíľku ..." - ,,Nie, teraz." - ,,No, už môžeme ísť." - ,,Nie, chcem sa hrať."

A tak odchádzame, síce o nejaký čas neskôr, ako som si to predstavovala, ale odchádzame. Na ihrisku je kopa detí v podobnom veku. Hrajú sa, naháňajú, smejú, výskajú. Je príjemný deň, aj slnko svieti.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prichádza čas obeda a poobedného spánku /asi aj slnko zašlo za oblaky, schyľuje sa k búrke/. Lucka nie a nie si ľahnúť do postieľky. Neverili by ste, aké sú zaneprázdnené deti v predškolskom veku a koľko toho musia stihnúť. Na spánok nemajú čas ani pomyslieť. Konečne si líhame na vankúše, ja čítam rozprávku, Lucka zaspáva. Vidím to v zrkadle vedľa postele. Očká sa jej zatvárajú, vyzerá ako anjelik. Chvíľočku ju nenápadne pozorujem a usmievam sa. Vtom dieťa otvorí oči a dôrazne zahlási: ,,A NEBUDEM SPAŤ!" Má vtom jasno, takže ďalšiu polhodinku trávime dohadovaním sa o pozitívnom účinku spánku na deti, ktoré majú unavené očká a umrnčanú náladu. Keď ju potom na posteli ,,privalím,, rukou, konečne zaspí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

O niečo neskôr, keď už odchádzam, dostávam sladkú uslintanú pusu na nos a úsmev ako slnko ma sprevádza celou cestou domov. No nezjedli by ste ich od lásky, aj keď majú dva?

Zuzana Valachovičová

Zuzana Valachovičová

Bloger 
  • Počet článkov:  108
  •  | 
  • Páči sa:  123x

Obdivujem detský svet a úžasnú životaschopnosť detí.Viac odo mňa deťom aj na http://www.mamtalent.sk/zuzana-valachovicova.phtml?program=12&ma__0__author=7106 Zoznam autorových rubrík:  Čo som videla, čítala, počulaRadosti a starosti psíčkarovAj deti sú našeSúkromné

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu