Kto šetrí má za tri?

Autor: Zuzana Valachovičová | 8.7.2014 o 13:45 | Karma článku: 5,15 | Prečítané:  858x

V dnešnej dobe hodne diskutovaná otázka. Naozaj stačí len šetriť? A kde sa naučiť, ako šetriť, aby sme  mali ako jednotlivci zisk? Preto tvrdím sama za seba, že šetriť sa naučiť masovo nedá. Každý jedinec alebo rodina musí rozmýšľať a počítať individuálne.

Preto aj také masové ,,šetrenie,,, ako napríklad zatepľovanie domov, veľký význam nemá. A už vôbec nie zatepľovanie činžiakov, v ktorých žijú rôzne typy ľudí od mladomanželov až po dôchodcov. Osobne vidím v tomto jediný prínos, že ľudia majú prácu. Ani rôzne príspevky od štátu neznížia cenu práce, pokiaľ si väčšiu časť roboty nespravíte sami.

Rada odborníkov: Zistite, koľko peňazí budete investovať do zateplenia domu a koľko ušetríte počas doby životnosti materiálu, ktorý ste použili. Možno zistíte, že aj keď ste si zatepľovali svojpomocne, v zisku začnete byť po 20 – 30 rokoch. Iná situácia je, keď fasádu domu treba nevyhnutne opraviť.

Tak isto je rozdiel, keď si kúpi niekto novú pračku/chladničku len preto, aby ušetril elektrickú energiu.

Rada našich rodičov, - ktorí šetriť vedeli /keďže nám nenechali dlžoby/:Vyhadzovať fungujúce veci nie je v žiadnom prípade ekonomické a úsporné. Ani pri výhodných pôžičkách.

- a ani nestavali našu budúcnosť  na plánovanom deficite: Meniť zabehnuté fungujúce veci je vždy drahá záležitosť.

Toľko môj krátky blog na zamyslenie. Takže, hor sa do šetrenia! Kto šetrí má za tri. :)

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Súdy v Trenčíne odmietajú riešiť Galkovu kauzu odpočúvania

Obžaloba na bývalého šéfa Vojenského obranného spravodajstva Pavla Brychtu leží na súde od februára 2016. Najvyšší súd mu teraz prikázal konať.

KOMENTÁRE

Česi mieria do čiernej diery Európy. Všetko pre korunu

Je možné, že šanca ľahkého vstupu do eurozóny zmizne.

AUTO

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace.


Už ste čítali?