reklama

Starí ľudia a my

Nedávno som čítala zaujímavý blog od Moniky Nagyovej o starých ľuďoch v starobincoch. Ako vlastne umierajú na nedostatok lásky. Bytostne sa ma to dotklo, pretože aj moji rodičia, už vyše 80 – roční začínajú riešiť, čo ďalej

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

v prípade, keď sa nebudú môcť /okrem drobnej pomoci/ sami o seba postarať. A majú s toho strach. Strach z ,,cudzích,, ľudí, ktorí ich vlastne vôbec nepoznali ako mladých, vitálnych a teda nemôžu ani pochopiť ich nálady, pocity, zvyky. A nič im nedlhujú. Majú iba zle platenú, štátom aj ľuďmi zaznávanú prácu. Žiadnu pochvalu, odmenu, žiadny výsledok ani zlepšenie, žiadny pracovný postup. A preto tak aj podľa mňa pracujú. Ako v továrni, ako stroje, ako s neživými vecami. Profesionálne si museli vytvoriť odstup, ale je to pre nich to dobré? Veď pracujú s ľuďmi. Netvrdím, aby sa s každým ráno zvítali objatím a bozkom, ale v takejto práci len profesionalita nestačí. Je to ťažká práca, fyzicky aj psychicky, tak prečo je lepšie ohodnotený opravár áut alebo informatik? Sú to naše, ľudské hodnoty a priority, na aké miesto v rebríčku hodnôt sme túto prácu umiestnili. A asi to aj raz budeme ľutovať. A čím skôr začneme naše deti odmala učiť, že ľudský život je ten najdôležitejší, tým máme väčšiu nádej, my aj ony, na kvalitnejšiu starobu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

P.s. Veľa krát sa mi stalo, že keď sme u rodičov riešili nejaký problém, otec sa s nami hádal, že tak to nie je. A veľa krát až po hodine či dvoch sme zistili, že má pravdu. Len to nevedel poriadne vysvetliť. Hm, staroba je ťažká.

Zuzana Valachovičová

Zuzana Valachovičová

Bloger 
  • Počet článkov:  108
  •  | 
  • Páči sa:  123x

Obdivujem detský svet a úžasnú životaschopnosť detí.Viac odo mňa deťom aj na http://www.mamtalent.sk/zuzana-valachovicova.phtml?program=12&ma__0__author=7106 Zoznam autorových rubrík:  Čo som videla, čítala, počulaRadosti a starosti psíčkarovAj deti sú našeSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu