reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Zuzana Valachovičová

Zuzana Valachovičová

Bloger 
  • Počet článkov:  109
  •  | 
  • Páči sa:  127x

Obdivujem detský svet a úžasnú životaschopnosť detí.Viac odo mňa deťom aj na http://www.mamtalent.sk/zuzana-valachovicova.phtml?program=12&ma__0__author=7106 Zoznam autorových rubrík:  Čo som videla, čítala, počulaRadosti a starosti psíčkarovAj deti sú našeSúkromné

reklama

Aj deti sú naše

Úsmevná momentka na dnes - učíme sa rozprávať

Zuzana Valachovičová

Úsmevná momentka na dnes - učíme sa rozprávať

Keď má človek dva roky, je chlapec a skôr technický typ, rozumej manuálne zručný v oblasti demontáže áut a rôznych elektrotechnických zariadení, učiť sa rozprávať je naozaj ťažké, ale keď sa nad tým zamyslím, je v tom kus logiky. Dieťa: -Tá knižka je tatinova alebo maminova? /vzor bábätkova :) / Učíme sa riekanku: Ja: - Jeden kováč koňa kuje, koľko klincov potrebuje? Povedz mi to ty/ukážete prstom na dieťa, aby doplnilo a ono povie ,,ja", prípadne po treťom raze  ,,teta" veď prečo by mal stále hovoriť on či opakovať nejaké preňho nelogické básničky?:) Rozprávame si rozprávku: Ja : - /klop, klop/ Kozliatka, kozliatka otvorte dvierka ...  Dieťa: - Klop, klop, melón ...:) a smeje sa  svojmu prvému vtipu. P. s. Tú básničku sa nakoniec naučil po piatom rozobranom aute a dnes už rozpráva v jednoduchých vetách, keď už nikto neveril, že začne. Teraz, o pár týždňov neskôr, vyšší level: Ja: - Stoj chvíľu rovno, musím ti opraviť zips. Dieťa: -Teta, ty si opravár? Ja: - Tomi, nelez na stôl! Dieťa: - Musím, som had.

  • 8. nov 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 707x
  • 0
Dieťa rýchlik

Zuzana Valachovičová

Dieťa rýchlik

Nedávno som absolvovala kurz ,,Tančekov pre najmenších". Musím povedať, páčilo sa mi. Aj vnučke. Je síce pravda, že keď som sa plazila ako had, trochu mi vytŕčal zadok, ale vynahradilo to skákanie ako žabky. Ale to len na okraj, Zaujal ma asi dvojročný chlapček - živé striebro.

  • 2. sep 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 522x
  • 3
Šteniatka

Zuzana Valachovičová

Šteniatka

Voľné pokračovanie príbehov pre deti o psíkovi Baki. Bakine šteniatka boli rozkošné. Ako všetky mláďatá na svete stále chceli, aby sa mama Baki s nimi stále hrala. Ťahali ju za chvost, preliezali, klbčili sa s ňou. Ona ich zase učila, ako sa brániť pred napadnutím cudzím psom - ako si chrániť krk, ako na neho odzadu zaútočiť, ako vrčať, čo sa nesmie žrať, kde sa nachádza nebezpečenstvo, ako štekaním oznámiť návštevu a všetko, čo vedela ona a čo majú také šteniatka vedieť, aby prežili a stali sa z nich dobré strážne psy. Keď už toho mala dosť, nechala ich hrať sa spolu samé. Ona vyliezla na búdu , kde v pohode oddychovala a pozorovala svoju ratolesť, ako rastie. Hovorili sme tomu, že ,,kávičkuje,,.

  • 25. máj 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 591x
  • 2
Všeličo nevypovedané okolo dudlíka

Zuzana Valachovičová

Všeličo nevypovedané okolo dudlíka

Dudlík. Niekto naňho nedá dopustiť, niekto ho zatracuje. Tak či tak, raz sa od neho musia odnaučiť všetci. Aj Tomáško. Má dva a má ho už len na spanie. Ako správny dvojročný chalan vie, že dudlík je len pre bábätká a že ,,veľkáči,, spia už bez neho. A tak mu ho raz schovám pod vankúš, inokedy položím na komodu pri postieľke s tým, že možno raz zabudne a zaspí aj bez neho. Dvakrát sa to už podarilo, ale potom prišla choroba a ... začíname od začiatku.

  • 18. máj 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 664x
  • 4
Príjemný deň.

Zuzana Valachovičová

Príjemný deň.

- Lucka má v sobotu 1 rok, príďte! - volá dcéra. - V malej kaviarničke v Rači si dáme tortu a deti sa môžu pohrať v detskom kútiku. Je to tam malé a pokojné.  Keď prichádzame do Rače, už z diaľky sa ozýva hlasná hudba, všade plno áut. Račianske hody sú v plnom prúde. Je pekne a asi všetci ľudia sú vonku. S tým sme nejako nepočítali.

  • 5. máj 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 670x
  • 1
reklama
Môj malý kamarát

Zuzana Valachovičová

Môj malý kamarát

Priateľstvo a dôvera. Oboje spolu súvisí. A je jedno, či máte tri roky alebo päťdesiat. Ja som dnes som získala niečiu dôveru a vážim si to.

  • 17. mar 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 504x
  • 1
reklama
SkryťZatvoriť reklamu